Kvalita a inovace v kosmetickém světě: Pohled do Laboratoří GERnétic

„Máš odvahu být skutečně sám sebou, právě tady a teď, a nic ti nemůže stát v cestě.“

Z knihy Johnatan Seagull od Richarda Bacha

Tentokrát si naše nahlédnutí do kosmetického světa žádá uvést citátem. Není náhodou, že značka má v logu racka, i on má s uvedenou větou souvislost. V Laboratořích GERnétic jsou tato slova inspirací pro každodenní práci a objevování.  Říkají totiž vše. O přístupu, o zápalu, o vnímání podstaty zdraví a krásy. Cílem značky GERnétic je obnovit rovnováhu pokožky, odstranit nedostatky a vyživit buňky. Celou tuto cestu a filozofii vytvořil během několika dekád výzkumu Dr. Albert Laporte, který Laboratoires GERnétic Synthèse a s nimi i značku GERnétic založil a sám se aktivně vývoje účastnil. V jeho práci a odkazu pokračují mimořádně talentovaní lidé a posouvají hranice znalostí o kráse a zdraví pokožky dál. GERnétic přináší jedinečný a nadčasový přístup.

Nathalie Michel

Zdroj: GERnétic

Podstata GERnétic

Značka vyvíjí produkty, které mohou přímo cílit na buňky. Vychází ze znalostí potřeb těchto základních stavebních jednotek těla. „Při každé nerovnováze musíme dodat kůži specifické elementy, které v ní spustí takové fyziologické mechanismy, díky nimž se problémů zbaví v podstatě sama. Náš přístup je holistický. Cílíme na problém, nikoli jen na projevy. A dáváme tělu všechny prostředky, aby se s nerovnováhou dokázalo samo vypořádat,“ představuje základní východisko GERnétic Nathalie Michel, technická a regulatorní ředitelka GERnétic International.

Zrcadlo vnitřního prostředí

Kůže funguje jako indikátor. Ekzém, akné, psoriáza, růžovka – to vše jsou signály, že je něco v nepořádku. Bohužel je jejich výskyt mezi populací v dnešní době čím dál častější. „Hluboké znalosti trávicí, hormonální a oběhové soustavy jsou základem porozumění buněčnému systému. Díky tomu GERnétic ve svých recepturách dokáže na vědecké bázi kombinovat aminokyseliny, vitamíny, minerály a stopové prvky tak, aby synergicky působily na jednotlivé buněčné systémy, které se na vzniku obtíží podílejí. Zaměřujeme se na účinek a necháváme vyniknout krásu pleti i zevnitř,“ vysvětluje Nathalie Michel princip buněčné terapie, který GERnétic využívá.

Aktivní látky, které si s kůží rozumí

Produkty GERnétic obsahují organické složení vyjádřené v aminokyselinách, stopových prvcích a vitamínech, specifické pro potřeby buněk. Tyto živiny je přímo ovlivňují, vyvažují jejich funkci i celkový stav, a pomáhají tak dosáhnout zdravé pokožky a pěstěného vzhledu.

Značku odlišuje způsob práce s aktivními látkami. Zatímco je běžné, že se v kosmetickém odvětví použije jedna či dvě aktivní látky, GERnétic pracuje s větším množstvím těchto složek, které jsou dávkovány v malém množství a velmi přesně. Všechny fungují ve vzájemné harmonii. „V zásadě používáme aktivní látky, které vyživují, odstraňují nedostatky a vyrovnávají buněčné mechanismy. Stimulujeme buňky, aby si samy vytvářely své vlastní stoprocentně biokompatibilní komponenty,“ objasňuje Nathalie Michel.

Biotechnologie

Unikátní formule přípravků tvoří ty nejinovativnější molekuly získávané z rostlinné a mořské říše prostřednictvím biotechnologií. Biotechnologie představuje metodu získávání aktivních látek, a to velmi efektivně. Přeměňuje organismy na živoucí továrny schopné produkovat velmi přesně cílené fytomolekuly. „Tento způsob výroby má také další benefit. Jedná se o udržitelnou zelenou chemii. Nezatěžuje životní prostředí. A pro nás je cestou, jak tvořit stále nové vzorce a receptury,“ dodává Nathalie Michel.

Diagnostika není zbytečná

Klíčové v péči o pleť je pro značku GERnétic najít příčinu obtíží. Proto dbá důsledně na vyhodnocování kondice pleti a nepracuje s předdefinovanými protokoly. Od svého vzniku přísně dodržuje princip diagnostiky šité na míru. „Jsme hrdí na to, že jsme od svého vzniku průkopníky v přístupu diagnostiky šité na míru ošetření,“ zdůrazňuje Nathalie Michel. Každá Gerneticienne (pozn. označení pro odborně vyškolenou kosmetičku GERnétic) ví, jak identifikovat to, co klientům v daný moment jejich života chybí. Takové vysoce individuální posouzení stavu pokožky kosmetičce následně umožnuje vytvořit personalizované ošetření a sestavit i přípravky pro domácí péči, které přesně odpovídají na potřeby klientů.

francouzska kosmetika GERnétic

Zdroj: GERnétic

Není to jen kosmetička

Gerneticienne je víc než kosmetička, víc než „nanašečka“ krémů. Je to odbornice na pokožku s problémy. Aby kosmetička se značkou GERnétic mohla pracovat, musí podstoupit mnohem víc než studium zakončené maturitou či rekvalifikaci ukončenou úspěšným složením závěrečné zkoušky odborné způsobilosti ve své zemi. Musí absolvovat řadu kvalifikačních kurzů, aby se z ní stala licencovaná kosmetička metody GERnétic International. Tento výcvik je zakončen diplomem, který musí být viditelně umístěn v salónu. GERnétic tak posiluje díky svému odbornému výcviku roli kosmetičky, protože zvládnout takovou průpravu mohou jen ty nejlepší a nejodhodlanější.

„GERnétic pracuje holisticky, a proto musí být Gerneticienne ve své práci kreativní a všímat si souvislostí. Pokožka je totiž zrcadlem toho, v jakém stavu se organismus nachází. A na tom se podílí řada faktorů: strava, trávení, životní styl. Právě proto je důležité, aby měly pohled na problém z širší perspektivy, a mohly klientům podat fundovanou radu a další doporučení, jak se o sebe co nejlépe starat. To přináší ještě lepší výsledky a klienti se pak spokojeně vracejí, protože vidí a cítí, že jsou v dobrých rukou,“ přibližuje Nathalie Michel.

Výrobky GERnétic distribuují výhradně schválené kosmetické salóny, které pomáhají šířit nejen hodnoty značky, ale sdílejí také její pojetí dokonalé kvality. Tento způsob zaručuje, že o ně bude postaráno tím nejvhodnějším způsobem. Znamená to individuální přístup i garanci jakosti produktů GERnétic International.

A jak je to s bezpečností?

Produkty GERnétic jsou vyráběny s důrazem na nejvyšší jakost. „Při výrobě se řídíme klíčovými pilíři, které jsou součástí naší firemní DNA. Jde o bezpečnost, maximální kvalitu, prokázanou vynikající účinnost, dodržování celosvětových předpisů a samozřejmě netestujeme na zvířatech. Hrdě plníme požadavky „Made in France“,“ zdůrazňuje Nathalie Michel.

Značka si zakládá na bezpečnosti produktů. Ta je garantována řadou testů, na něž dohlíží kvalifikovaní hodnotitelé, kteří provádějí posouzení bezpečnosti a nezávadnosti každé kosmetické formule. „Pro výrobu produktů využíváme jen ověřené a bezpečné suroviny. Všechny receptury jsou testovány pod dohledem a kontrolou nezávislých dermatologických a oftalmologických laboratoří akreditovaných francouzskými úřady. Přejeme si mít naprostou jistotu, že žádný z přípravků nezpůsobí uživatelům podráždění pokožky ani očí. Kosmetické přípravky vyžadují také konzervaci. GERnétic využívá jen dlouhodobě ověřené a účinné způsoby konzervace, jež jsou při expozici považovány za vyhovující. Jsme velice rádi, že se téměř nesetkáváme s tím, aby naše produkty vyvolaly u zákazníků nějakou nežádoucí reakci,“ objasňuje Nathalie Michel. Značka je vůči zákazníkům plně transparentní. Všechny důležité údaje v souladu s legislativou nalezne zákazník na obalu, od čísla šarže, složení, objemu, přes informace o době trvanlivosti produktu od prvního otevření, až po instrukce, jak přípravek aplikovat.

Normy a testování

Značka GERnétic se zavázala k dodržování kvality v rámci celého výrobního řetězce. Od výběru vstupních materiálů, jejich nákupu a příjmu, přes vlastní proces výroby a kontroly, skladování a expedici až po finální distribuci produktů k zákazníkům. Výrobní procesy jsou v souladu s „Best Practice of Manufacturing“ (Good Manufacturing Practice, zkráceně GMP) dle normy EN ISO 22716. Tato norma byla původně vyvinuta pro farmaceutický průmysl. Ve Francii podléhá kosmetická produkce stejnému kontrolnímu orgánu jako výroba léčiv: Národní agentuře pro bezpečnost léčiv a výrobků pro zdraví (L’Agence nationale de sécurité du médicament et des produits de santé, zkráceně ANSM). Kontroly se provádí každoročně. 

Každá šarže produktů je před vypuštěním do oběhu na základě GMP podrobena kontrole kvality. Prochází sérií testů podle předem dané specifikace, aby byla u každé šarže vždy zajištěna odpovídající konzistence, kvalita a bezpečnost. „Při těchto kontrolách jednotlivých šarží přípravků GERnétic sledujeme parametry organoleptické neboli přístupné smyslům – vizuální vlastnosti, texturu a vůni. Dále nás zajímají chemické vlastnosti jako je pH, ty fyzikální, jako jsou viskozita, index lomu světla nebo hustota. A nakonec jsou tu mikrobiologické testy, které potvrzují nepřítomnost bakterií, kvasinek, plísní či jiných patogenů,“ přibližuje proces kontroly Nathalie Michel.

Produkty GERnétic odpovídají regulím po celém světě: v Evropě, Rusku, Asii, severní a jižní Americe, Oceánii, na Blízkém východě.  Jsou registrovány a licencovány ve 49 zemích. Splňují tedy nejpřísnější světové požadavky. Ty evropské podléhají nařízení č. 1223/2009, jehož přílohy pravidelně doplňuje a aktualizuje Evropská komise na základě nejnovějších testů a názorů nezávislých expertů z Vědeckého výboru pro bezpečnost spotřebitelů (Scientific Committee on Consumer Safety, zkráceně SCCS).

Jak lze dokládat účinnost produktů

GERnétic využívá řadu způsobů, jak dokumentovat účinnost svých přípravků. Jedná se o mechanické testy, měření, obrazové metody, sebehodnocení, hodnocení dermatologů, dotazníky a názorová šetření. „Zvolili jsme si nejpřísnější metody laboratorního klinického testování našich výrobků, které podléhá metodice GLP (Good Laboratory Practice). Testování se odehrává za striktních podmínek tak, aby byly výsledky plně kontrolovatelné a mohli jsme sledovat, jak se jednotlivé proměnné chovají. Záleží na mnoha faktorech, například na výběru účastníků, množství použitého přípravku, počtu aplikací a dalších,“ poodkrývá průběh klinických studií Nathalie Michel.

Nikdy jsme netestovali na zvířatech

Přestože zákaz testování na zvířatech v Evropské unii vstoupil v platnost až v roce 2004, GERnétic International nikdy k podobným zkouškám nepřistoupil. Značce záleží na dobrých životních podmínkách zvířat v kontextu odvětví.

Díky kvalitě a účinnosti produktů si GERnétic po celém světě získává srdce zákazníků a udržuje jejich náklonnost víc než padesát let.

0 komentárov

autor komentu

Vaše meno:

ČO ČÍTAJÚ OSTATNÍ

Z NÁŠHO YOUTUBE