Miliardy, make-up a moc: Když slavné ženy zastíní své slavné muže

slavné ženy podnikatelky

Kdysi se říkalo, že za každým úspěšným mužem stojí žena. Dnes bychom to mohli otočit: před mnoha úspěšnými muži už kráčí žena. S vlastním byznysem, vlastní vizí a často i s mnohem větším bankovním účtem. Svět se mění a s ním i představa o tom, kdo nosí kalhoty v oblasti podnikání, brandingových impérií a miliardových smluv. 

Tento trend krásně ilustruje například virální zpráva o tom, že Hailey Bieber nedávno prodala svou značku Rhode za neuvěřitelnou sumu. Ale za touto jednou zprávou se skrývá řada žen, které přepisují pravidla hry. Žen, které si vybudovaly své vlastní impérium a nejsou jen partnerkami. 

Ženy, které překonaly své slavné partnery

Hailey Bieber: Miliardový úspěch značky Rhode

Hailey Bieber, kterou mnozí znají jako manželku Justina Biebera nebo jako bývalou modelku, se v posledních letech proměnila v jednu z nejúspěšnějších podnikatelek. 

Její značka Rhode se zaměřuje na minimalistickou a účinnou péči o pleť a v krátkém čase se stala kultovním hitem v beauty komunitě. Hailey nedávno oznámila, že značku prodala gigantovi e.l.f. Beauty za přibližně 1 miliardu dolarů - z toho 600 milionů v hotovosti, 200 milionů v akciích a dalších 200 milionů jako výkonnostní bonusy. 

Jako 51% vlastníčka značky z této transakce získá více než půl miliardy dolarů. To ji finančně posouvá vysoko nad jejího manžela, který má odhadovaný majetek přibližně 300 milionů dolarů. Zároveň však nejde jen o peníze. Jde také o nový symbol ženské nezávislosti a schopnosti vybudovat si jméno mimo stín svého partnera..

Hailey Bieber Rhode
Depositphotos

Kylie Jenner: Z Instagramu na vrchol Forbesu

Kylie Jenner je známá nejen jako členka klanu Kardashian-Jenner, ale také jako podnikatelská ikona mladší generace. Ve věku 21 let se stala podle Forbes nejmladší self-made miliardářkou v historii, čímž překonala dokonce i Marka Zuckerberga. 

Její kosmetická značka Kylie Cosmetics se stala fenoménem nejen díky její obrovské fanouškovské základně, ale také pro její schopnost monetizovat sociální sítě způsobem, který tu předtím nebyl. 

Podle odhadů je její současné čisté jmění kolem 700 milionů dolarů, zatímco její bývalý partner Travis Scott se pohybuje na úrovni přibližně 80 milionů. Kylie je dokonalým příkladem toho, jak se ženský byznys může měnit z influencer marketingu na reálně fungující impérium. Její produkty se prodávají po celém světě a spolupráce s velkými hráči jako Coty Inc. jen potvrzují její vliv. 

Kylie Jenner miliardářka
Instagram / @kyliejenner

Zendaya: Ta, která píše vlastní pravidla

Všichni si ji pamatujeme ze seriálu Euphoria nebo Marvel filmů. Ale ona je také producentka, módní ikona a žena, která si buduje svou vlastní kariérní cestu s jasnou vizí. Zendaya. Její vliv daleko přesahuje červený koberec a svět celebrit. Spolupracuje s prestižními značkami, má vlastní produkční společnost a nebojí se vstupovat do oblastí, které si většina celebrit netroufne ani pojmenovat. 

V osobním životě ji spojují s hercem Tomem Hollandem, ale její kariérní úspěch a finanční přehled ji často staví o krok před něj. Zendaya je důkazem, že mladé ženy mohou být strategické, nezávislé a velmi vlivné. Není divu, že se stala vzorem pro tisíce dívek po celém světě, které v ní vidí kombinaci talentu, inteligence a bystrého podnikatelského instinktu. 

Selena Gomez: Impérium Rare Beauty

Selena Gomez je herečka, zpěvačka, producentka, ale také velmi úspěšná podnikatelka. Její značka Rare Beauty je postavena na filozofii sebepřijetí, duševního zdraví a přirozené krásy. Selena se v podstatě krátkém čase stala miláčkem beauty komunity a podle mnoha odborníků jde o jednu z nejrychleji rostoucích značek v kosmetickém průmyslu. Vždyť to i sami vidíme. 

Selena zároveň investovala do platformy Wondermind, která se věnuje mentálnímu zdraví, čímž ukazuje, že její byznys má hluboký smysl. Její majetek v současnosti mnohonásobně převyšuje příjem jejího partnera Benny Blanca. Kromě toho vlastní produkční společnost, která se podílí na výrobě hitů jako Only Murders in the Building. I spojení kreativity a byznysu může fungovat výborně!

Selena Gomez Rare Beauty
Instagram / @selenagomez

Dua Lipa: Mediální impérium

Věděli jste, že tato talentovaná zpěvačka s podmanivým hlasem spolu se svým otcem založila společnost Radical22, která zahrnuje hudební vydavatelství, management i vlastní produkci? Kromě toho je aktivní tvůrkyní obsahu na platformě Service95, která spojuje cestování, kulturu a životní styl v jednom digitálním balení. Její kariéra tedy není jen o hudebních hitech, ale o vědomě budovaném mediálním impériu. 

Se svým partnerem Callumem Turnerem sice sdílí život, ale pokud jde o podnikání a veřejný vliv, je jasně o krok vpřed. Popová hvězda, skvělá manažerka, tvůrkyně obsahu a majitelka značky, která oslovuje miliony. Tedy miláček nejen na pódiu, ale i v zasedacích místnostech. 

Nara Smith: Fenomén nejen na TikToku

Nara Smith je důkazem, že v dnešní době může mít obrovský podnikatelský potenciál i influencer s dobrým citem pro obsah. A to ona má. Na TikToku má stovky milionů zhlédnutí, přičemž její obsah často kombinuje humor, estetiku a konec konců i virální sílu. Její manžel Lucky Smith je sice známý model, ale ve srovnání s Narou dnes získává výrazně méně pozornosti i příležitostí. 

Díky svému online úspěchu se Nara stala nejen mediální hvězdou, ale také ženou, která buduje značky, spolupracuje s top značkami a formuje trh. Sociální sítě už dávno nejsou jen o tradičních firmách, ale o schopnosti zaujmout, vybudovat komunitu a monetizovat ji kreativním způsobem. Mohou být reálnou cestou k nezávislosti? Pravděpodobně mohou … 

Česká a slovenská scéna

Silné ženské značky se tvoří i u nás a u našich sousedů. Máme tu ženy, které si budují respekt a úspěch vlastním tempem a stylem. Například Kristína Tormová, známá herečka a spisovatelka, vybudovala silnou osobní značku založenou na autenticitě, humoru a upřímnosti. 

Při tom vede úspěšný e-shop, který se stal lovebrandom mezi ženami všech věkových kategorií. Podobně výrazná je i návrhářka Lenka Sršňová, jejíž barevný a hravý módní rukopis už dávno přesáhl hranice země. Významnou osobností slovenské beauty scény je i Lucia Sládečková alias Lucid Style, make-up artistka, která prorazila nejen na Instagramu, ale i na světových soutěžích.

V Čechách zase máme Behu Nguyen, která vytvořila značku šperků Vang spojující asijské kořeny s moderním designem. Vanda Janda proměnila svou lásku k módě na lovebrand, který nosí nejznámější osobnosti. Anežka Chudlíková alias NotSoFunnyAny si podmanila YouTube a dnes má vlastní kosmetickou značku. 

Lucie Kratochvílová se značkou Lula Vintage Prague proměnila vintage módu na fenomén, který má styl, duši a charakter. Karolína Kabelka a Silvia Haupt Kozoňová svými kreativními agenturami mění způsob, jakým se komunikuje, tvoří móda a budují značky. Je toho rozhodně mnohem více... 

Ženy. Budují vlastní cesty, značky a impéria. Často při tom přepíší všechna zažitá pravidla. Talent, odvaha a vytrvalost mohou překročit hranice států i stereotypů. Ukazují, že úspěch není o pohlaví, ale o vizi, odvaze a pracovní etice. Tyto ženy nejsou výjimky - jsou předzvěstí nové generace lídryň. 

A pokud něco můžeme očekávat, tak je to fakt, že tento trend bude jen sílit. Svět podnikání a vlivu se mění a ženy v něm mají stále hlasitější a sebevědomější slovo. Je to nová éra úspěchu? 

Zdroj úvodnej fotky: Instagram / @haileybieber, Instagram / @kyliejenner, Instagram / @selenagomez

0 komentárov

autor komentu

Vaše meno:

ČO ČÍTAJÚ OSTATNÍ

Z NÁŠHO YOUTUBE